Sunday, January 18, 2009

Demonstrasi Anti-Israel







Td gi demonstrasi Anti-Israel kat Sun Dial, Plymotuh town centre. Jgn bimbang, tunjuk perasaan secara aman, x de rusuhan, mahu pon gas pemedih mata atau kena sembur air gatal :P


X sangka ramai jg omputih yg anti-Israel nih. Dlm 500 kot td. MP Plymouth pon ada kat situ, utk take note demand rakyat dia. Semoga membuahkan hasil.


Lps marching keliling town, kitaorg stop dpn Marks & Spencer n tunjuk perasaan kat situ plak. Rupa nya M&S ni penyokong kuat Israel. Oleh itu, mari la kita memboikot produk mereka. Kalo omputih pon bole buat, apa lg kita yg Islam.


Ada ramai yg bawa banner n poster, malu plak aku sbb dtg berlenggang aje. Yg paling kreatif ialah ada sorg ni bwk anak patung yg dipotong tgn n dicat merah (berlumur darah), siap pakai stokin belang2 pink and white. Sgt menyayat hati, sbb Aisyah ada the exact socks kat rumah. X leh imagine kesedihan kalo peristiwa ini menimpa kami. Nauzubillah...


Ya Allah, selamatkanlah saudara2 ku di Gaza... Amin...


2 comments:

sumpit said...

nasib sini M&S takde, tp takde la aku beli barang diorg pon. sini mcD aku boikot, insyaAllah, kali ni it'll stick.
aku rasa ni kali kedua aku niat nak buat camni, lst time in 2006 kot, lama gak bertahan, hopefully this time it's for good. :D

Oyis said...

ingat lg masa tu, yg kita konon x beli mcD. last2 kita yg slalu order mcD, even time kita 'cuti' posa masa org laki tgh semyg jumaat tu... good times