Monday, September 1, 2008

Shopping Barang Baby Lagi

Bottle Warmer & Baby Pouch

Hari Khamis lps aku singgah lagi kedai MomsLittleOnes tu. Kemaruk aku nih. Gotta do something about that later.

Ada beberapa benda yg aku purchase. First of, aku beli brg2 utk kasi member2 aku hadiah. Mostly brg2 utk further encourage BF. I hope they like what I got them :)

Secondly, I bought a Snow Bear 2-in-1 Home & Car Baby Bottle & Food Warmer. Buatan Korea. Harge dia RM 149.90. My mom has complained that it is such as fuss to keep warming up my EBM tu be given to Aisyah while I was gone at work. Kesian my Mom. So hopefully this purchase will help make things easier for her. Pikir2, esok kalo gi UK pon mmg perlu ada warmer nih, dah la sana cuaca lg sejuk dari sini kan? Lagi la berguna tuh. Plus bila Aisyah dah start on solid food, lg la mknan tu semua nak kena panaskan. (Kalau dah nak beli tu, mcm2 je alasan konkrit yg bole diberi ngehehe...)

Anyway, aku dah test dah, and Alhamdulillah, the EBM stayed warm for as long as we leave it in the warmer (although jgn la bubuh sampai over 2 hours per bottle). And ada adapter utk letak dlm kereta tu, so kalo jln2 nnt senang nak panaskan. In the end, I'm happy, my Mom's happy and paling penting, Aisyah's happy coz EBM dia lps ni confirm stays at 40C. We all win!

Lagi satu, aku beli Baby Pouch jenama My Lovely Closet dgn harga RM69.90. Kaler Light Blue & Khakis. Ingat nak amik warna pink, tp pikir2 nntsusah plak nak bergilir ngan Hubs. Org laki ni, jarang sgt la yg setuju nak pakai anything pink kan. So aku amik kaler neutral.

Masa aku kat sana, the infamous Puan Rita Rahayu the Lactation Consultant ada kat sana. So dpt la aku bertanyakan beberapa soalan mengenai BF secara direct. She is a very knowledgeable person when it comes to BF, and dia akan layan most of your questions dgn baik. Cuma kesian, beliau sorg yg sgt2 sibuk, phone dia x henti2 bunyi, and customers dtg x putus2 . Laku sungguh kedai tuh...

And nasib baik juga dia ada kat situ, sbb dia ambil ukuran aku before beli Pouch tu. Ingatkan aku saiz M, rupanya S. Huhu... And dia ajar teknik pemakaian pouch tu, so x de la aku pening2 nak kena ngadap instruction die bila balik umah. Terus test pada Aisyah. Suka dia, senyap je. Kejap je tido. Even Hubs yg x setuju dgn usul pembelian Pouch ini pada permualaannya pon dah start suka, sbb senang nak handle baby. Aisyah skang kuat meronta, but bile duduk dlm tu, baik je... and kalo ngantuk sgt, not long after that dia akan tido dlm pouch tu tanpa disedari, nyenyak jer... Best.. best... best..

Aku pikir esok kalo masa nak naik plane tu, senang ada both hands nak handle bagasi, x yah pikir2 psl stroller. Ok x hujah aku? Kira pembelian berhemah la ek ni?

9 comments:

MRM said...

Oook...now I see why you got to work that 1 month to get the salary, not so much of to help out with going to UK lar but more of shopping-for-baby-stuff addiction nih, he he he :P

Anyway, byknya membeli, baik2, takut nnt teruk nak bayar excess baggage penalty :(

Oyis said...

ntah la, mas. susah betul nk stop kan addiction nih, especially sbb brg2 ni mmg berguna pon for the time being, at least. jgn la kena penalty huhu :P

Mommy Harith Hannah said...

Saya ada Snow Bear tue.. tp tak pernah pakai.. wat test sekali, tp cam lmbt nak panas jer.. salah teknik kot.. So, still lg guna air suam utk panaskan ebm..

So far oyis guna ok tak? masa panaskan tue, gune setting yg 40 ke 70? :P

Oyis said...

so far ok, tp mmg lmbt sket nak panas. dlm 10-15 minit. dia kan bila kita ON, lampu dia nyala (dia heat) skjp kan? then lampu tu off kejap kan? then nyala balik kan? (cam seterika) ha... kena tggu at least 3 kali lampu tu on off, baru cukup kesuaman dia. saya guna settign 40C. kalo nak food bole set 70C. kalo EBM kang takut semua nutrient mati, rugi plak.

Oyis said...

btw, arnie guna EBM yg dah thawed kan? kalo yg frozen lg la lambat :)

ada satu jenama lg, cap lindam, buatan UK. dia gerenti leh panas dlm 8-10 min. cpt, and nmpk lebih solid la. cam best. tp harga rm199.90. jauh gak beza rm50 tuh :)

dah la x de car adapter. tp saya lom pernah cuba heat dlm keta. x tau la camne nak guna. masa keta jln x tumpah ke air tu ek? mungkin hanya bole heat bila keta dah stop tepi jln kot?

Mommy Harith Hannah said...

haa, thawed ebm.. ooo, camtue ehh... saya ingatkan, menda tuh dah KO, "apsal laa lampu on kejap, patuh dah off"... hihih.. gitu rupanya ehh, balek nie nak pakai laa... sayang laa guna air panas, habis zat mati...

oyis panaskan ebm, letak air tak dlm tue? or just masukkan botol susu dlm tue? benda biru (utk keluarkan botol ekk?) tue pon, letak juga kan?

lindam tue pernah dgr, tp mahal sket ekk, tp bestlaa cepat panas... haa, car adapter tue kan, maybe kita kena pegang laa ataupun benti tepi jalan... nie boleh apply utk warm up baby food la kot ekk.. sbb kalau nenen, leh bg direct ajer dlm keter ;)

Oyis said...

mummy h&h:
saya letak air dlm warmer tu. buat masa ni lom pernah cuba lg warm kan food, tp insya Allah jd jugak kot. arnie cuba la. sayang kalo simpan aje kan. btw, mmg kalo dlm keta saya bg direct aje, abis citer. senang :D

Mommy Harith Hannah said...

ok, akan cuba (mmg sayang, hubs pon dah sound tue, beli tapi xpakai.. hihih)... thanx oyis! :)

Oyis said...

mummy h&h:
oraits, slmt mencuba. semuga berjaya dan pembelian anda tidak sia2! :)