Friday, July 25, 2008

Girls Day Out

Ready nak kuar dah ni. yeah, I look nothing like my mom. I know.

Semalam aku, Aisyah and neneknya kuar bersama2. I had a lot of errands to do, mainly related to my preparation to UK. You see people, I am doing bits by bits everyday to get this PhD prep thing completed, although currently I resemble more of a walking zombie than a PhD candidate, haha! I've heard of the horror stories on the time it takes to actually be granted a visa, and in order to do so, I need to get my ATAS certificate, a housing contract with the landlord, a medical checkup done and 1001 more things that just go whoosh and currently doing my head in. Oleh itu, walau pon aku masih lg dlm pantang (hari ke 35), aku gagahkan juga kuar, not that I minded! Bertukar angin nisgt2 aku appreciate. Since I don't drive (yet), my mom has to chaffeur me around. And since I'm Aisyah's only food source, I brought her with us, not that I ever have the heart to leave her in the first place :P

First stop, Pusat Kesihatan utk wat medical checkup. ET had told me that they would want to do a Hep B screening first, before the other part of the exams can be completed. What's worst, the result for the Hep B test will take 4 working days to get in. Memandangkan aku telah wat pon test tersebut masa tgh pregnant dulu, aku bawa slip dia bersama, dgn harapan bole skip la that part. Aku dah la x de masa ni, nak kena kuar 2,3 kali pulak, susah le. Malangnya, aku kena gak wat test tu skali lg coz result tu dah lebih 2 bulan. Hmm... kena dtg lg la ni next week.

Next stop, Fakulti, nak amik sign dekan utk pengesahan borang elaun pakaian panas. Beberapa org sempat tegur aku n terkejut sbb dah berjln rata2 dlm pantang. We all got to do what we all got to do, I said, or something aorund that line la. Then check pigeon hole and cleared out the content.

Afterwards, gi Bank plak. Punya ramai student, terpaksa la bersesak kat situ. By the time dah siap business kat bank tu, Aisyah nak nyusu. Hah, kat mana plak nak breastfeed nih? Last2 park dekat Fakulti Ekologi nyer parking yg sunyi tu dan bg la Aisyah makan. A mom's gotta do what a mom's gotta do, right?

Lps dia dah kenyang, kami pon bergerak ke next destination, iaitu Jusco Taman Equine. Ye, jgn terperanjat, kami gi shopping! Asalnya nak survey2 carseat, then terbeli mcm2 benda baby yg lain. Baju berhelai2, stoking, mainan dia, etc. Baru la aku paham mengapa member2 yg ada baby sblm aku dulu, asal masuk kedai je beli baju baby. X de keja lain. naik heran aku. Skang I'm one of those people la. X bole stop rupanya. Oh the addiction!

Lama gak la kat Jusco ni. Siap feeding Aisyah 3 kali, tukar diapers 2 kali. Hehe. Mungkin sbb kemudahan tu dah ada kot. Ni aku salut Jusco, sbb wat nursing room yg sgt2 selesa dekat baby area tu. Senang aku nak shopping. Kat supermarket lain pon biasanya ada, tp kena kuar keda baby and gi cari nursing room yg usually dekat2 area toilet (eww..) Yg kat Jusco ni senang. Shopping, shopping, shopping, then dlm area yg sama masuk feeding. Then sambung lg. Dulu x pernah perasan atau hargai facilities cam nih, but now, hui, mmg cannot live without la rasanya. Tinggal lg aku lom beli stroller utk cik mek molek ni, so jenuh la berdukung, tp gilir2 ngan mak aku, so orait la. X pasti nak beli ke x stroller tu, sbb kalo jd sambung blaja nnt, x tau bole bwk ke x. Kang kalo dah excess baggage, terpaksa la plak tinggal. Plak kena beli baru kat sana. Kan rugi. As for carseat, kena beli gak kot. Sbb nak travel bila dah keja nnt, dari umah kami ke umah my mom hari2. Anyway, lom beli lg carseat tu, sbb Hubs kata nnt hari Sabtu ni dia nak ikut sama gi usha. Ingatkan nak tolong belikan dulu, coz he hardly has the time these days, tp rupe2nya dia sama excited when it comes to purchasing brg baby. Chet! X pe la, at least I got my Saturday planned already, la la la la la...

Overall, it was a very enjoyable day out, not just for me, but for Aisyah too, I would say. Dia sgt2 alert tgk sekeliling, and walaupon obvious dia ngantuk, dia lawan mata, konon x nak ketinggalan la tu. Hehe. By the time nak balik, naik je keta, pintu lom tutup lg dah Zzzzz... Letih rupenyer…


Budak keletihan

2 comments:

Anonymous said...

Hi again,

tak sangka kita sekapal yek...i'm currently doing my phD kat Aust...i bawak my lil gal masa umur 2 bulan setengah ke Aust...

when are u planning to go to UK?...

i can share my experience with you...feel free to email me at honeybear2108@gmail.com...

:)

Oyis said...

hi myhoneybear..

salam perkenalan buat org jauh di seberang laut nun... hehe. i'm very flattered with the fact that ada juga org follow blog saya yg x seberapa ni. thank u and keep stopping by. u r most welcome, especially bab2 nasihat ni. almaklum la, saya budak baru belajar :)

saya dah sent an email to the address given. dpt x?

take care and i look fwd to seeing you around here in the future. btw, do u hve a blog of ur own?