Wednesday, May 21, 2008

Packing Already? Unreal!

Aku tulis ni sbb tiba2 terasa sayu....

Esok aku ada appointment ngan Hospital Serdang. Ni kiranya 1st checkup slps kuar wad itu ari. Dulu Dr ada bgtau kemungkinan kalo placenta aku x naik by 34 weeks, aku kena thn wad sampai bersalin la utk close monitoring. All this will be decided at tomorrow's check up la.

Mak aku pesan suh kemas2 la bag aku utk tujuan itu. Mana la tahu, kena tahan gak. Dan dah sememangnya aku patut kemas bag bersalin tu lama dah, considering aku ni high risk, anytime je emergency can happen, right? But aku put it off, partly sbb malas, partly bcoz aku rasa it's too soon.

Aku pon x pasti aku ni rasa sayu sbb ada possibility kena tahan wad lg or sbb the time is really here? Nervous pon ada gak, excited ada gak. Anxious pun ada gak. Apa la aku ni. Baru packing je.

But bile dah terpaksa wat tu, aku packing je la kan. Cam x caya je, here I am, packing my overnight delivery bag. Apa yek nak letak? Lotsa seluar dalam, of course, maternity pads, kain batik, stokin, kain telekung, toilettries, etc... utk baby? persalinan dia 2,3 helai, topi, mittens, booties, baby wipes, diapers, blanket... hishhh surreal sungguh.

Nasib la Mak aku tolong. Clueless sungguh rupanya aku ni :P

Yang bestnya, dalam packing2 tu bole terkenang plak member2 yg mungkin packing beg utk holiday diorg. Quite possibly Mas tgh gather2 stuff utk holiday kat NZ tu, and geng yg nak pegi Bandung pon mungkin dah pack sket2 kot. Oh well... Happy Packing to All.... Wish me luck with tomorrow's appointment!

No comments: