Tuesday, May 6, 2008

Day Out

Ari ni seperti yang di'plan'kan, Mas ngan Iezma datang melawat aku kat umah mak aku. Then lepak kejap, kitaorg kuar makan. Mas bawak kitaorg gi naik keta dia ke Secret Recipe Bangi. Tempat tu kira strategik la jugak sbb aku dah x payah naik tangga and bole park straight depan kedai je, x le jenuh berjalan dari parking lot sana.

Sampai2 tu baru pkl 12.30 tgh, kedai pon kosong aje. Ingat nak order tom yum kung, tahu mmg sedap tp sbb aku nyer toleransi terhadap makanan pedas ni x berapa tinggi, maka aku batalkan aje la niat tu. X nak la plak kang tiba2 rasa sakit perut ke apa ke, wat nyer penangan tom yum kung tu wat aku rasa nak terberanak awal ke plak kang, x ke naya. So aku settled la dgn order yg teramat la modest, which consisted of seafood macaroni n cheese ngan air fresh orange. Mas order Vietnamese Beef Noodles, Iezma lak order Tumeric Chicken. Semua pun sedap. Ntah camne ntah portion aku cam ciput je, so bila aku dah abis makan, geng2 tu baru halfway through, so aku pon x nak la duduk melongo je maka aku pon order la walnut brownies sepinggan. The perk of being pregnant, mkn mcm pelahap pon org sungguh x heran.... Dan memandangkan aku ada kurang sebulan je lg utk mempergunakan tiket 'pregnant' ini sepenuhnya, aku wat derk je la and menggunakannya sepenuhnya... hehehe... kenyang...

Macam2 diborakkan spnjg mkn tu. Hal pregnancy, PhD research, gosip mosip, etc.... Almaklumlah, lama sungguh x dah jumpa, apatah lg nak mkn n gosip sesama kan. Bkn setakat aku aje yg lama x jumpa diorg, tp Iezma ngan Mas yg sebilik tu pon sama2 dah lama x jumpa. Ye la, masing2 sibuk ngan PhD masing2, x mcm time keja dulu, ari2 mkn sama sampai tahap pening kepala dah tiap kali lunch, x tau nak mkn kat mana lg.

Siap mkn tu, balik umah mak aku, sambung lepak sini sambil mkn apple pie yg Iezma bawak. Giler talented la minah tu. Main2 je dia bakar pie dlm keadaan pregnant. Granted, she's only in her second trimester, peringkat honeymoon la kata org, tp aku masa second trimester pon x wat la keja remeh ni, mungkin bukan bakat n minat aku kat situ :P Anyways, kitaorg teka2 kot baby dia pompuan, tu yg mak dia rajin wat keja2 umah. Jawapan yg sebnarnya tu, hanya Allah la yg tahu sbb kata dia dah scan tp lom nmpk lg.

Tup2 tgh mkn pie tu ada org ketuk pintu umah. Ingatkan sapa, rupa2 nya ada delivery. Untuk aku! Bunga ros plak tu! Dari Mas ngan Fadhlina! Ye, Fadhlina dari UK tu. Rupa2 nya Mas ngan Ina ni pakat, order bunga online, nak cheer up kan aku and send well wishes supaya cepat sembuh n have a safe delivery.

Sebak aku... terharu x leh nak ckp ada kengkawan cenggini. Yang dtg mengunjung x putus2 masa kat spital, yg dtg umah tgk2 kan aku lps dah kuar spital, siap bwk pie, siap order kan bunga surprise... Sungguh.. aku rasa x terbalas la pemberian korang ni. Cuma aku berdoa kat Allah, moga2 Dia akan membalas perbuatan baik korg memperkenankan permintaan korg dan juga mepermudahkan segala urusan korang di dunia dan akhirat. Amiiin....

Org yg baca entry ni mesti rasa aku emo lebih2 plak, tp sebenarnya x. Korg tanya la mana2 org yg sakit atau terlantar kan, bila ada member yg melawat atau put an effort in cheering them up, mesti sayu satu mcm punya. Ye la, org sakit ni byk limitations dia, nak kuar dah x leh, nak jupe org ramai pon dah x dpt, terperap terkurung je. Sekali skala bila ada kejutan mcm ni, mmg sgt2 besar la erti dia pada yg tgh going through it. Semoga suatu waktu nnt kalo ada antara member2 aku sakit jgn la hendaknya aku tergolong dlm org2 yg x peduli atau terlupa utk ambil peduli.

Guys, you are the bestest lah! {{GROUP HUG}}

No comments: