Friday, May 23, 2008

Nesting Like A Bird

Ntah apa mimpi aku semlm, bgn pg ni lps sarapan aku terus mem'busy'kan diri mengemas2 kan buku2 kat atas meja dalam bilik, menyapu2 lantai bilik tido aku, then x cukup ngan itu, siap menyental sink, toilet bowl dan lantai bilik air plak. Apakah ini yg dipanggil 'Nesting'?

Mak aku tgk aje kehairanan sbb aku ni mmg terkenal dgn kemalasan tahap gaban. Dia kata, kalo ikut pengalaman dia, dlm seminggu slps ada urge utk mengemas2 ni, bersalin la dia. Hoho... betul ke?

Nesting or not, yg aku tahu, bilik ngan bilik air tu mmg dah comot sgt. Mungkin sblm ni aku x berani buat sendiri sbb tahu ada masalah placenta previa and was advised to be on bedrest. So dulu aku slalu upah ada satu makcik cleaner tu dtg cuci setiap 2 minggu skali. Nak upah slalu bkn ada duit :P Kalo dah comot sgt tu, Hubs la jadi mangsa, kena kerah cuci toilet ... hehe ... Skang dah x de placenta previa lg, aku mula la berani merajinkan diri sket2, tp x leh lebih2, takut lain plak jadinya. Ni pon dah sakit pinggang sket2 ni.. adoii.. Tp puas ati nengok semuanya bersih ...

Aku dpt tahu td K Awien, my pregnant buddy dah bersalin smlm kat Hosp Putrajaya. Anak lelaki, melalui pembedahan c-sec. Other details x tahu lg, coz aku dpt citer ni pon from a secondary source je. Aku ucapkan Tahniah utk k Awien sekeluarga and semoga ibu n anak sihat. Looks like it's just me now. K Farah pon dah dtg balik keja dah, td call dia. Also call Azhani td, saja borak psl experience dia with 1st pregnancy dia dulu. Pray it'd be an easy one for me, ye people?

No comments: