Tuesday, February 19, 2008

Tangguh Lagi?

Utk pengetahuan semua, ye, mesy CB telah dipinda skali lagi iaitu ke minggu hadapan. Grr!!

Asalnya mmg rasa frust lg, tp Maha Suci Allah, semua tu ada hikmahnya kerana hari ni baru aku dpt offer letter drpd University of Canterbury, NZ. Rupa2nya potential SV aku kat UoC ni x terperasan emel aku tempohari, sbb dah automatically masuk junk mail. Nasib la dia rajin sort trash tuh. Ganazz sungguh spam filter dia, emel aku pon dia letak bawah junk. Chett! Dah la agak susah application ke NZ ni nak dibandingkan ke UK, byk songeh. Semua dokumen nak kena hantar cop commissioner of oath plak dah. But aku bersyukur la sgt, walau pon berbyr gi ke Pesuruhjaya Sumpah, nasib baik dia x demand kena certify true copy dgn Justice of Peace, kalo x lg haru $$$$

Again, the whole process of filling in (yet another) CB forms and photocopying all necessary documents began once more. Letih satu hal, malu pon ada gak sbb org mmg nmpk terang2 apa aku buat. Semua org tahu, ooo.. dia tgh fotostat utk apply PhD oversea. Kang x dpt pegi kang, malu je ... semua org tahu ... ntah la, apa yg penting kena la berusaha. At least org dah tgk aku put a lot effort into it. Kalo x dpt tu, mmg bkn rezeki aku la kan, nak wat camne.

Maka sempat la aku submit one more application before the meeting begins, which means skang aku submit 2 ke UK (Plymouth n Sheffield) and satu ke New Zealand (Canterbury). Letak byk2 eggs dlm byk2 basket, kata omputih. Mencuba nasib la katakan. Harap2nya peluang tu lebih cerah la nnt, Insya Allah...

No comments: