Tuesday, February 12, 2008

KWSPee Pee

Tghari td aku ikut Hubs gi KWSP masa lunch time utk submit permohonan nak kuarkan Akaun 2 utk membiayai kos pinjaman perumahan. Mak aiiihhh... ramai nya manusia. Nak pengsan aku. Plak tu barisan beratur sungguh pjg. Terpaksa la kami bersabar beratur.

Sesudah amik no giliran, kami pon duduk menunggu le. Tiba2 tu plak terasa pundi kencing sudah berisi benar. Alamak, lately ni mmg kalo nak gi toilet mmg x leh budget2, time terasa je nak terkucil tu, time tu la kena pegi. Wahh... panik juga nih. Dah la baru lps makan, lagi la, tangki baru diisi. Melilau mata aku mencari kot ada public toilet kat dlm KWSP, tp x de la plak. Mungkin kat belakang tp utk staf aje agaknya.

Nak best lg, Baby plak duk berenjut dan melompat sakan dalam perut aku. Mungkin Baby ingat bladder yg penuh itu adalah trampoline utk dia bermain. Haishhh... x bole jd ni. Mau nya aku ter'pee-pee' dekat sini, kelam kabut pejabat KWSP nih.

Dlm aku dok menahan2 tu, giliran kami pon tiba. Malangnya, x cukup satu item kena fotostat extra. Maka terpaksa la kami ke kedai berdekatan utk fotostat. Mujur la x jauh, sebelah je. By that time aku dah x tahan, terus tanya org kedai fotostat tu, ad toilet x kat blkg yg bole aku tumpang. Dia kata OK aje terus aku pegi. Masa tu x pikir dah malu ke tidak (kat situ semua pekerja fotostat lelaki), toilet tu bersih ke tidak (sememangnya tidak bersih n hancing banget), bahaya ke tidak (memandangkan aku ni perempuan yg lemah tumpang toilet nun jauh di belakang kedai), or even ada letak kamera ke apa ke dlm toilet (it sure looked dodgy and possible).

Peringatan utk diri sendiri n semua pregnant women yg lainnya: Please, please, please buang air kecik dulu sebelum bergerak ke mana2. Nanti menyusahkan diri sendiri huhu ... percaya lah!


cartoon from: http://pregnancy.baby-gaga.com/calendar/week15

No comments: