Sunday, February 3, 2008

Kenduri Kawen Member

Tghari td kitaorg gi kenduri member aku dekat Dewan DBP, KL. Pasangan mempelai ni kengkawan aku masa degree, in fact the bride tu aku kenal sejak dari sekolah rendah lg, dari darjah 4 sampai la darjah 6 before we all membawak haluan masing2 di alam sekolah menengah. So aku mmg dah psg niat awal2 lg nak pegi majlis diaorg tuh.

Walau bagaimanapun, aku agak berdebar nak gi majlis ni coz I have nothing to wear! Aku x tahu la acceptable ke x kalo pakai baju maternity ngan skirt maternity masuk majlis org. I have always been a Baju Kurung girl so aku jarang rasa self-conscious masuk majlis apa2 pon, bcoz it's the safest option, baik utk dinner, conference, meeting, etc, unless event tu event kena pegi aerobik ke, then baru la aku rasa mcm kambing masuk kandang gajah.

Aku bawak la satu selendang manik2 ni yg matching ngan baju turqoise aku tu, konon2 nak buat jd shawl / accessory tambahan, tp aku rasa nmpk cam stupid plak. Last2 I ditched the selendang.

Then timbul isu kasut. Dah la selama aku pregnant ni aku pakai sandal Scholl yg sepasang itu baik ke tempat kerja mahu pun ke pasar malam. Comfy whaat... So nak gi kenduri x kan nak maintain yg tu kot? I dug a pair of black shoes out of the rak kasut and found a decent pair. Sebab kaki aku dah sembab, susah bebenor nak masuk, jadi aku pon berkaki ayam la dlm keta sehingga la aku sampai ke destinasi, baru la terak2 kaki bg masuk juga dlm kasut tu. Cheh... nak melaram punya pasal.

Mcm mana la artis2 Hollywood ni still maintain bergaya even tgh2 sarat pregnant? And check out those heels!!!

No comments: