Sunday, December 27, 2009

Shall I Stay or Shall I Go

Weih... baru tahu 28 December ni UK Bank Holiday, bcoz Boxing Day fell on the Saturday this year. Ooo ini berita baik... atau kah berita buruk? huhu... Niat di hati nak gi opis esok, sbb nya, if I wasn't mistaken, my SV ckp he will be back on Monday 28th (esok), so it's only logical for me to be there as well. X kan la anak murid nak cuti lg lama dari sifoo plak kan?

But I know the heating in the building won't be up and running until the 3rd January of next year, sbb Uni mmg tgh break ni, so kena bundle up la kalo nak gi jgk esok. I wouldn't worry, sbb nya akan ada org dlm my lab tu, si Al tgh kejarkan thesis dia, so he'll definitely be there, but really, if it's a public holiday tomorrow, that changes things no? Ooo.. should I stay or should I go?

Ni pon baru nak gi masak lauk utk esok (if I were to go tomo, kena masak lunch siap2 utk kesayangan dua org tu). But seeing that it's nearly 10 pm, and kalo betul esok public holiday... hmmm... malas la pulok! Baik berehat ajo... Masak esok aje la kalo dah x gi lab tu... Tp bukan kah aku sudah cukup rehat cukup makan these few days? Plus I am so dead lah in terms of work, not to mention ntah di mana my writing momentum itu sudah pergi.... Jgn berangan nak keja dari rumah, usually x berhasil... Adeh... pening la pikir pjg2.... What to do... What to do...

Ok, sblm pening itu melarat, jom layan gambar2 Boxing Day. X sakan mana pon shopping nya. Keluar pon dah lambat, as I said before, x de benda specific pon that I was gunning for. And in my opinion, mcm x de beza sgt la Boxing Day Sale dgn hari2 pre-xmas yg lps. Or is it just me? Ntah la... So in the end we bagged a few kiddies clothes utk Aisyah dearie dari kedai Next (sungguh x bole tahan la masuk bhg kanak2), a tank top and 2 layered T-shirts for Hubs, undergarments for yours truly, seketul mangkuk Pyrex, hair bands utk Aisyah and groceries. Ye groceries. X glamer langsung pembelian kitaorg. But I still have a couple more things to get during this sales season, tgk la esok2 nnt.

Suasana Sales on Boxing Day circa 11 am-ish. X crowded mana pon..



Lunch makan Cheese n Onion Pasty aje, x de pilihan



Ni la satu2 nya bakery yg bukak smlm -- Oggy Goggy. Queue sampai luar kedai



Posing jap sementara taking a breather


I think this bag from Clark's is very pretty, no?



Dresses and trousers bought for Aisyah


Aisyah's mini pony tails tied using her new hair bands


Ni saja je, sbb gi beli grocery terjumpa kopi nama Suraya (my SIL). Hehe



Mental list:
- skinny J's (dah cari tp saiz 10S x de, ada 10L je, i yg vertically challenged ni x sokerrr....)
- handbags kiriman org
- sweater for Hubs
- kuali Tefal
- belt utk Aisyah seluar asyik londeh (my anak dara tggi dah saiz omputih, tp kt pinggang longgar)
- 2010 filofax

Tu je la kot. Hmm.. still x glamer list aku nih, apa bole buat, that's just who I am (and in all honesty, what I can afford). Okay la nak gi main2 ngan Aisyah. Lps tu nak mull over whether nak gi school ke x esok hmmm.... I kinda miss work.. (ok, ok, bkn miss sgt pon, kalo bole nak berguling2 je kat rumah, tp the longer I put off work, the more it'll come and bite me back in the arse for it, so kena la insafkan diri jgk huhu). But it's been nice to have a few days away from it all, get my sky-high laundry done, dried, and all folded... clean the bathroom from top to toe, spend quality time with my family, conquered the remote control and the tele for a change (I never had time for movies etc), and best of all... sleep in sampai Aisyah yg tido next to me on the bed wake up first every morning and gouge my biji mata out so that I can make her breakfast. Bliss!


Why wouldn't I want to wake up to Aisyah's antics like this one here (duduk dalam my Arch Folder Box, previously guna wat isi journal papers)..




4 comments:

Mummy Harith Hannah said...

Oyis,
Bag Clark itu sgt menawan kalbu!!! Canteks!!! Dah rembat ker? ;)

isabelle said...

that bag is awesome.
hmm.. i tot boxing day mesti giler babi ramai org. rupanya tak ye?
cutenya aisyah duduk dlm box tu. dulu mama dia pun suka buat mcm tu ke?haha.

Oyis said...

mummy H&H:
lom rembat lg, tp hati melonjak2 kata nak. tgh timbang tara antara want and need hmmm....

isabelle:
so did i, tp mungkin ekonomi x best org pon x giler mana la shopping kot. or maybe 11 am was too late dah, org dah serbu dari pkl 6 pg lg kot! haha
ibu aisyah x pernah duduk dlm box. aisyah je pandai wat kelakar. lately ni mcm2 aksi dia yg lawak2, nak amik attention kite la tuh hihi

Liyana said...

Boxing day kat Stockholm pun biasa aje, so manusia2 tak lah menyerbu kedai/malls. Past few years I tak kisah pun nak shopping sakan. But thinking that this is my 'last' after Xmas sales, so, sakan jugaklah. But as you know it already, it's my self-reward for some achievements. Otherwise, I don't think I deserve them.
Takpe, kiat belanja ikut kemampuan poket.