Wednesday, September 21, 2011

Orientasi dan Graduasi

Hari ni sempat merasa dua2. Kira complete satu cycle la kan. Skang Uni baru bukak dlm satu minggu, orientasi masih berlangsung di sana sini. Tgk saja lah kawasan masuk kompaun Uni, mcm pesta daaa... Siap belon2 dan van aiskrim parking baekk punya dpn bgnan Portland Square, sampai Aisyah pon nyaris kena pancing skali. Pameran2 ni mainly kat dlm building Roland Levinsky, khas utk budak2 orientasi, drpd syarikat2 dan kompeni2 yg menyediakan perkhidmatan utk pelajar2, spt bank, kedai komputer, salon rambut, bowling alley, gym, Virgin media (internet dan TV) dan mcm2 lg... Mcm2 promosi tgh berlangsung. Yg paling happening promosi Pizza Hut dan Dominos Pizza la. Sengit betul. Semua duk sibuk kasi pizza taster free2. Or buy 1 get 1. See the madness for yourself!






Ptg nya plak, pegi ke The Hoe, utk sama2 meraikan kawan kitaorg, Dr Gina Tj*hai (rakan PhD yg serumpun dari Indonesia, di bawah School of Computing) yg bergraduat hari ni. Syukur, cuaca sgt elok sekali, mmg the best view lah di The Hoe utk konvo. Puas Aisyah berlari2an kat padang lapang ni, sampai jatuh kat atas rumput dan bertompok2 seluar dia dgn tanah. Wah.. menyental lah nmpk nya mlm ni.






Spt yg dah pernah aku ceritakan dulu (er... tiap2 tahun pon pegi celebrate org konvo, peniup smgt, bole ke gitu??? and OMG, tahun lps pada tarikh yg sama pon aku tulis pasal orientasi dan konvo jgk kah? aiyooo... xde modal dah ke aku ni?), konvo di Plymouth ni di buat di bawah khemah banquet di tepi laut. Tp aku rasa deco dia dah agak cantik dan td aku sempat tgk lg perbarisan masuk, sampai lah ke VC dan org yg bawa cokmar tu. Mmg agak feel jg, altho aku rasa grand lg kalo kita kat Msia buat. Biasa lah, bab2 protokol mana bole lawan Msia punya. Aku org kuat team gamelan utk konvo uni aku di Msia, aku tau la hehe.







Walaupon agak simple dan di bawah 'khemah' aje, namun aku rasa konvo dia agak best, sbb view laut dia mmg mengancam. Fuh... mana nak dpt konvo dgn view mcm ni beb?






Apapon, seronok dpt spent sepetang bersama dgn org yg dah berjaya melepasi PhD, menjadi pembakar smgt kami yg masih berjuang. Tahniah buat Gina dan family, untung2 berkat nya terpalit pada kami sekali. Tidak dilupakan graduan2 Msia yg lain yg tidak dpt bersama meraikannya di sini kerana sudah pun pulang ke tanah air terlebih dahulu - yakni Dr. Is*mail Fauzi dan family, Dr. Zali*sham dan family, serta Dr. Muhamad Hida*yat (Wak) dan family. Selain graduan PhD, ada jg adik2 undergrad dan Masters yg bergraduat kali ini, tahniah buat Fir*daus dan A*fiz, masing2 bergraduat dgn Degree in Engineering dan Master in Architecture. Tahniah buat semua!!! Semoga Allah bersama2 kami serta permudahkan urusan kami yg masih utuh berjuang dari segala segi dan berpeluanglah kiranya utk kami merasa nikmatnya bergraduat pada tahun hadapan yg mendatang, Insya Allah...






2 comments:

yatie chomeyl said...

at least sano aod juboh jugop konvo. kat jepun ni xdop juboh2 pon. biaso2 jah konvo puok dio

Oyis said...

hehe.. kira ok la jgk. rasa excited tgk. hrp2 berpeluang attend graduasi