Thursday, November 15, 2007

The Most Pahit of Them All

Hari ni praktis lagi pergendangan. Bebudak ni cepat pickup, main pon OK la memandangkan dlm sejam lebih je praktis sehari, 2 hari seminggu. Tp kdg aku yg x tahan mengajar nih, sbb apa, kalo ketuk ikut suka ati je, naik pening kepala aku, but I blame the hormones la. Especially kalo x psg aircon tu kan, isyy.. panas semacam je. But most of the time aku tahan2 kan aje perasaan x selesa tu. Nasib baik la buat sesuatu yg kita minat, kalo buat benda yg x minat lg sengsara agaknya.

Anyway, prektis hari ni abis pkl 12 lebih tghari. Hubs dtg amik, ajak aku mkn sama. Ok la tu. Problemnya, lately ni cuaca panas terik sgt, and aku kalo travel time2 panas gini, mula la rasa mual x pasal. Dah la pg td x sempat mkn rasanya.

2,3 kali aku dah ala-ala nak termuntah tp sempat men'stop'kan diri. Hubs gelak aje, panas betul ati aku. Ingat main2 ke. Dia ckp, nak muntah, muntah aje la. Aku skang mmg travel bawak plastik kecik dlm beg tgn, wat spare utk muntah. Last2 aku give up la, x tahan sgt dah, aku hambur aje segala yg nak kuar tu bg kuar. Uweek!

Mula2 tu ingatkan aku muntah air oren, sbb aku sejak pregnant ni suka sgt minum air jus oren Peel Fresh tu. Skali baru teringat air oren aku dah abis, pg td x de minum jus. And a split second later, dtg la rasa pahit yg amat sgt dari dlm anak tekak aku. Adoi... air yg ke'oren-orenan' tu air asid perut la, sbb x de mknan sedari pagi.

Pergh... gile pahit x ingat nyer... Sabar, sabar...

On a higher (and more dignified) note, aku dah dpt surat kelulusan senat ari ni. Officially, aku sudah menjadi seorg graduan Ijazah Master, Alhamdulillah!

No comments: