Saturday, July 12, 2014

Ramadhan Tahun Ini

Sedar tak sedar Ramadhan dah nak masuk separuh bulan dah berlangsung. Harap2 kita masih istiqomah seperti awal2 bulan dahulu dalam meneruskan amalan2 kita, Insya Allah. Aku ni mmg kes tertinggal kapal nak wish. Biasa lah, tiada alasan lain, kerja, kerja, kerja.... Apapun, aku tetap teringatkan blog ni, dan selalu berkira2 nak menulis, tp at the end of the day, aku usually flat dan end up tertido masa menyusukan Zayd.


Anyway, posa tahun ni x byk perbezaan sgt mcm tahun lps. Cuma mmg sedih la tahun ni arwah Umi dah takde. Awal2 posa hari tu pon ayah aku byk outstation, ke Germany seminggu lbh, so aku berdoa agar beliau pun tak la rasa teringat sgt dkt arwah Umi ni, sbb rutin dah berbeza kan. Cuma ni dia dah balik semula, aku rasa mesti sedikit sbyk ada dia terasa kehilangan teman gi teraweh sama2, teman balik lewat tadarus kat surau sama2, teman bangkit sahur sama2, teman gi surau Subuh sama2, teman berbuka. Ya Allah, selamatkanlah Umi ku di alam barzakh sana dan berilah ketenangan dan ketabahan buat ayah ku mengharungi hari2 ini... Amin... 


Smlm dah ada episod aku sedu2 dalam kereta lps drive budak2 ni gi sekolah / pengasuh. Puncanya, terdengar lagu Adibah Noor yang 'Teristimewa' tu, tiba2 otak gi inverse kan lirik tu instead of bercerita psl kanak2 yg dah takde, teringat pasal arwah Umi sendiri plak. Dan air mata tak semena2 pun menitik. Nasib baik by the time sampai opis dah boleh control. Sebab kejap lps aku parking tu, di empty spot sblh aku mantan Timbalan Dekan parking. Malu ooo...


Tu je lah intro setelah dah lama x berbicara di sini. Kena buat short2 je ni. Ni pun tadi start Zayd duk panjat atas aku apa semua, sekali nak tggu siap 4 perenggan ni, tertido dah dia (dgn sbb aku tetekkan la). So imagine la berapa lama nak taip satu entry.


Ok, Selamat Berpuasa semua. Teruskan perjuangan!



No comments: