Tuesday, November 4, 2008

The Weekend

Giler lama aku x update, bkn apa, mmg agak busy... plak kalo ada kelapangan sket contohnya masa Aisyah tido ke, aku biasanya ke bawah utk tolong host aku masak ke, (ye kami amsih menumpang), x pon masa tu je la aku dpt belek2 balik thesis aku dan pikir2 psl idea terbaru sblm aku berjumpa SV aku pada Isninnya tu. Anyway, kalo si kecil molek tu x tido, gini la jawabnya yg terjadi... Bkn main kepoh dia pon turut sama la nak nengok skrin tu, kalo bole nak masuk dlm skrin tu... Nasib baik la ayah dia layan kan aje la anak manja sorg tu...


Hari Ahadnya tu gi shopping sket. Nama shopping complex kat sini ialah Drake Circus. Pelik, kan? Tp x de la plak sarkas tu. X besar mana, tp ada byk kedai2 di sekitar tu. Best la jugak. Almost semua ada. Plak Uni seberang jln je from here, lg syok. Ni gmbr Hubs posing kt luar Drake Circus.


Kitaorg kalo shopping kat sini suka mkn kat Mark & Spencer nyer Expresso Bar, dia nyer roll & soup best, plus toast dia sgt sedap. Kalo aku ngan Hubs mkn, konfem amik soup & roll 2 set, 2 cappucino, 1 sandwich, 1 toast and sometimes beli cookie yg besar tu utk dessert. Tgk la gmbr di bwh, piring tu dah bertindan2 sbb x muat meja. Bkn apa, kita kan terbiasa mkn nasi utk lunch, mana bole tahan ngan roti sekerat tu ngan kopi secawan je. Apa lg, mat salleh sebelah menyebelah mmg jeling la, sbb mcm pelahap agaknya. Ala.. kitaorg kisah apa, bkn pakai duit dia pon. Dia x tgk lg kitaorg kalo mkn kat kedai mkn kat Msia camne, hehe... Nasib Aisyah ni rajin senyum n tegur diorg, so diorg pon agah2 la Aisyah balik...jd friendly la plak lps tu...


Lps seharian suntuk bershopping (ahem, dari zuhur sampai maghrib sbb masa siang kan pendek la ni, padahal baru shopping dlm 4 jam termasuk masa jln kaki dari umah ke town - jgn risau kitaorg solat kat dlm tempat breastfeeding, keh keh keh, mana nak dpt surau beb sini, x byk muslim), ni la Aisyah berposing dgn toys barunya yg dibeli di Boots. Sungguh warna warni dan berbunyi2. Hopefully bole merangsang la minda anak Ibu nih. Baju onesies atau omputih British ni panggil sleepsuit tu juga adalah baru.Mmg sini shopping haven la utk baby pompuan, berpinar mata aku .... Kena sendiri mau ingat la duit schoalrship tu utk belajar, ngeh ngeh ngeh...

3 comments:

Az Azrinudin Alidin said...

bagus la sane ader soup..sini ader pizza jer..pelik aku..dorg makan pizza sampai dua-tiga pizza besar..aku makan satu slice je dah kenyang..tapi ko ceta kat sana korg pulak makan banyak..pelik2

Mommy Harith Hannah said...

hai oyis!

syoknya baca citer oyis kat saner! baby aisyah pon nmpk happy jerr... good girl!

erm, ape kabar dgn ebm hari tue? sempat snap gamba tak lps dah sampai kat UK? ekekeke...

p/s : aisyah, ader ruang kosong tak dlm diaper bag aisyah? leh tak "seludup" auntie bawak pi UK skalik... :p

Oyis said...

azri:
ntah, kat sini asyik mkn roti ngan soup je aku tgk. Tp pd aku mcm x kenyang la. nak2 musim sejuk ni, lg la.... cpt nye lapar. kalo mkn nasi tu mmg bertambah2. risau gak kot gemuk. hopefully jln kaki pergi balik uni dpt membakar lemak. dah lama sket ni rasa dekat je la plak uni tu :P

mummy h&h:
alhamdulillah selamat EBM nyer, cuma dlm 8 botol yg cair kita buang la sbb x nak amik risiko. nnt kita post pic dia. hampir terlupa dah plak. thx 4 reminding.

p/s:jemput la dtg sini anytime :)