Wednesday, July 23, 2008

In Memoriam - Atuk Dan & Atuk Dong

Awal pg td, lebih kurg jam 2 pg, masa aku tgh sibuk melayan ragam si Aisyah yg x mo tido dlm crib die, Hubs yg tgh tido bgn n bgtau yg atuk dia yg dipanggil Atuk Dan dah meninggal dunia. Innalillahi wa inna ilaihi rajiun...

Aku senyap kejap. Teringat masa aku pregnant dlm sebulan lebih itu ari, Atuk Dong, yakni wife kpd Atuk Dan telah pergi menghadap Ilahi. Sbb keadaan aku fragile masa tu, aku x balik Muar. Kini, setelah sebulan lebih aku bersalin, Atuk Dan pula menyusul. Dan sekali lg aku x dpt balik Muar kerana aku masih dalam pantang.

Ku bisikkan pada anak aku, 'Aisyah dah x de oyang lg, nak. Atuk Dan dah x de'.

Atuk Dan merupakan satu2 nya moyang yg masih ada ketika Aisyah dilahirkan, dan arwah x sempat melihat cicit nya yg terbaru ni.

Sekalung Al-Fatihah buat Atuk Dan yg dikasihi...

No comments: