Thursday, December 30, 2010

Still Cuti

Agak hangin kerana tahun ni, UoP telah decided utk mengunci bangunan2 semua, maka kalo swipe pakai kad matrik spt slalu pon x leh bukak juga pintu, sehinggalah 4 Januari nanti. Dah la library pon x bukak jgk. What a joke. So kalo nak wat kerja apa pon kena wat kat umah la ni. Atau mmg diaorg suruh JANGAN buat kerja langsung, sila lepak2 je kat umah? Option ni bunyinya menarik sekali.

Tp mmg payah pon nak get anything done, especially sbb diri sendiri pon on-off sihat x sihat, pastu demam-selsema-batuk nya virus ni bertukar host plak, dari aku ke Aisyah ke Hubs ke Aisyah ke aku. Eh eh... berjoli dia bertukar2 tuan secara rambang, mentang2 la winter ni everyone pon duduk in such close contact and rumah pon x pernah buka tingkap utk buang2 hama semua. Matahari plak dah dkt seminggu tidak menunjukkan muka, maka hari2 golap mcm nak hujan, or foggy la kata org sini. Bahaya tu kalo memandu. Kalo nak tido, mmg marveles la cuaca gini. Lg penyebab utk tidak buat kerja :P Ni yg rindu sgt pada summer ni.

X de pic apa pon, just nak letak gmbr gi konon2 mengejar sales hari Selasa hari tu. Hmm... org lain dah siap membelah belah masa Boxing day lg, aku lambat sket, sbb ahli keluarga x sihat secara berjemaah tu la. Tu pon on Tuesday aku gi sendirik aje. Brg2 x sale mana pon aku tgk, autar lebih nih. Ke aku dah missed the huge part of the sales? Erk..

Apapon, mengikut firasat Che Fadh dan beberapa senior lain nya, bila dah tahun tiga ni biasa la, dah x teruja pon. Snow pon x teruja, sales pon x teruja, sbb asyik pikir keja (ye ke?). Nanti nak balik mungkin dtg balik kot kerterujaan tu, itu pon kalo ada modal la nak import-export brg2 esok, tgk la rezeki nya mcm mana :P

These are pics sekitar sale hari tu. Org agak ramai than usual, tp x la sesak sgt. But I've been told that kalo pegi betul2 awal on the 27th tu (around 5 AM), queue nak bayar pon dkt sejam. Dasat gak la...








No comments: