Friday, November 13, 2009

Takutnya!!!

Bkn sbb mlm ni mlm Friday the 13th (altho what a coincidence), tp sbb utama adalah bunyi angin yg menderu2 di luar. Aku rasa aku dah bgtau byk kali Plymouth ni adalah sgt tepi laut, from window jamban opis ni pon bole nmpk the Hoe dekat tekkk tu je. And obviously, being this close to sea, slalu la dpt angin yg kuat2, around 20 mph yg sampai kalo berjalan pon rasa nak tumbang or nak bukak mata pon payah.

Guess what? Aku tgk weather prediction, and it says right now and for the rest of the night kelajuan angin adalah 40 mph. 40 miles per hour tu, beb! Dah lbh 60 km/h, lagi laju daripada kebanyakan pemandu wanita Malaysia bwk kereta tu hehe... X caya, tgk la snapshot di bawah ni, diambil daripada BBC Weather:



Hohoho. Lebih takut lg, aku kat opis. Mcm mano nak balik sat gi?

Patut la berderu2 angin dgr dari dlm lab, and ptg td, masa tingkap bukak, habis berterbangan kertas2 atas meja. Dah setahun duk sini, ini lah kali pertama sampai kertas2 terbang dan angin berderu2 mcm ni skali kuatnya.

Nak balik awal, x leh. Sbb Monday aku dah mintak nak jumpa Prof sbb nak bentang hasil. Cheh, first time in my PhD life, aku yg usahakan perjumpaan. Chewah2... Tp tu la, eloknya kalo nak balik sat gi, settle la semua, x payah bekerja over the weekend or worst, terkejor2 Monday morning nye. Dalam lab ni sejak pkl 5 sat ni semua dah balik. Almaklum la, malam minggu. Heh.

Doakan semuanya slmt ok. Termasuk la my dreaded trip home jap lg dlm hujan dan angin.


No comments: