Monday, October 5, 2009

Siapa Bilang Raya Di Plymouth Tak Meriah?

Aku la kot yg bilang awal2 dulu, sbb ingat kan tempat x ramai Melayu ni kurenggg la gempaqs nya. Tp Alhamdulillah, kita dah syawal yg ke berapa belas pon, masih ada invitation ke rumah terbuka. Infact, sepjg weekend semenjak Jumaat mlm nya lg dapur aku x berasap, dek pi mkn umah terbuka warga Melayu Plymouth di sini. Alhamdulillah, dpt aku merasa almost all that I would have had tasted kat Msia pon, from Nasi Impit, to Lemang, to Laksa Penang, to Nasi Minyak Lauk Ayam Masak Merah youuuu! Tinggal ketupat daun palas je belom jumpa, nanti lain tahun aku try buat haha...

Anyway, nak tempek gmbr2 utk hapdet n tatapan keluarga dan kwn2 sekalian spt biasa:

1. Rumah Zali & Umei + Shue sbg Co-Host (Jumaat Malam)














2. Rumah Shafie & Kam (Sabtu Tghari)










3. Rumah Badrul & Firdaus (Sabtu Malam)














4. Rumah Dr Azli & Kak Rose (Ahad Tghari)












Malam Ahadnya tu baru la dapur aku kembali beroperasi spt biasa. Terima Kasih daun keladi kpd semua yg sudi menjemput, tahun depan buat jemput lagi ye hehehe...



3 comments:

iso said...

Meriah2, aku pecaya :p

sini pun diorg rajin buat open house hujung minggu. kira mkn free laa

Oyis said...

yup... merasa la suasana aidilfitri di perantauan tu. ko dah dpt cari rumah ke farid? wat open house jemput la aku... haha mcm dekat je :P

Unknown said...

Salam.tumpang tanya..sy akan melanjutkan pelajaran di plymouth uni..ade ker komuniti melayu kt sane atau islam yg menyewakn rumah ?

:)