Thursday, July 30, 2009

Walk the Walk, Talk the Talk

Waahhh,... my Baby so big oredi. She can now not only walk the walk (tgk la gaya excited dia berjalan bila perasan Ibu tgh shoot aksi dia), malahan dgn gigih nya memanjat sofa in an attempt to sambar/tgk kamera (dia suka playback video atau gmbr2 dlm kamera). Also, sempat juga rakam words yg kluar dari mouth dia. Susah tu nak capture. Sbb biasa la, budak2 ni, kalo nak rakam video or suruh ckp kat fon dgn org Msia, sonyap jeekkk. Kalo x, menceceh2 (not that I minded. Penghibur suasana #1).

Anyway, kamera busuk aku ni x rakam suara Aisyah dgn kuat. But in translation (and all honesty), first few words tu dia said, "Bu.. bu..bu" (usually dia bole sebut Ibu dgn lebih clear, but this time mcm mumbling plak). Then x tau nape dia sebut "mama.. mama...". Lps tu I said, "mana ayah? mana ayah?" to which she followed and said, "ayah.. " (ayah dia kat dapur, basuh pinggan. I am freaking lucky, I know, sayang Hubs).

Then I said bye bye, and as if on cue, dia memberikan lambaian Queen's Mother nya for all to see. Wokeh. Tu saja hari ni. Kalo x dgr perkataan2 tu, tanda nya anda dot dot dot... hehe acah je. You just gotta trust me la. Sometimes only a mother understand apa anak dia babble kan. Org lain dgr gibberish je kot hehhe. X pe, asal komunikasi tu berkesan dgn those yg terlibat, makanya successful. I am so proud of my Baby oredi!



No comments: