Friday, August 8, 2008

08.08.08 - Productive Day



True meaning of productive... Siapa sangka this white gold bisa membuatkan aku happy giler

Hari ni aadalah sgt2 produktif buat aku, walaupon x de kena mengena la dgn tairkh cun 08.08.08 tuh..

First off, aku dah submit agreement scholarship to ke KPT. Alhamdulillah... lega rasanya. Nyaris aku x sempat hantar hari ni, sbb sampai2 pon dah pkl 11.45 pg, ye la, hari Jumaat kan, org kuar awal.

Secondly, ptg nya aku settle kan agreement CB ngan tempat keje aku plak. Sekali lg, Alhamdulillah, settle semuanya, right on the dot at 4.50 p.m., sblm Pej Pendaftar tu tutup. Walaupon terpaksa terkocoh2 minta penjamin2 aku fax kan IC sbb aku terlupa nak kena bg salinan diorg. Kalut la katakan...

Thirdly, masa aku kat Bgnan Pentadbiran tu, sempat settle kan borg Leaver LHDN tu di Bendahari. Ingatkan nak tanya aje cam ne nak wat, tp rupanya dpt tahu isi particulars kita aje, Bendahari yg isikan yg lain... Best2...

Also, my call ke Visa Application Centre hari ni telah diangkat (setelah sekian lama asyik engage aje) and aku telah pon settlekan beberapa perkara yg sebelum ini mengkusutkan kepala. Lega sket...

To top it off, bcoz aku busy today, aku x dpt breastfeed kan Aisyah, so masa aku balik tgh hari tu kejap, pump (sbb dia tido masa tu), dpt 4 oz utk satu outlet. Wow! Hari ini dlm sejarah. Ptg nya tu, skali lg slps aku mengalami let down, pump2, dpt la 5 oz utk total dua2 belah. Byk tu, utk my standards la... Rupanya mmg kalo kita x BF akan dpt la 8-10 oz spt yg aku baca kat blog2 org lain selama ni... yg menjadi idol2 aku la otai2 breastpumping moms ni pada aku ... hehe... skang baru tahu rupanya achieveable...

Overall, bole kata produktif la hari ni, in all aspects... Alhamdulillah...

Untung2 aku dpt masa tido yg produktif dan berkualiti mlm ni, hehe.... Tp kalo kena berjaga pon aku redha la, dah byk yg aku perlu bersyukur ni, nikmat kurniaan Allah hari ni... Dah la sehari aku tinggal kan Aisyah kat umah, maybe dia rindu la tu kat Ibu dia kalo berjaga pon... Meh sini anak Ibu ni... Rindu dia juga :)


Uncle Nabil, ni haa... saya buka mata masa amik gmbr khas utk Uncle. Dah nmpk dah mata saya? Meskipon saya nak gi UK n bakal berkawan ngan budak2 mat salleh, mata saya still kaler itam tau, bkn biru. So Uncle Nabil dah bole la tido nyenyak mlm ni, sbb misteri warna mata saya telah terjawab. Tinggal Ibu saya je yg akan tido x lena mlm ni, sbb saya nak ajak die main pok amai2 pukul 4 pg ni, mcm mlm2 sebelumnya... kihkihkih... jgn bgtau dia tau! Biar dia hangin...

2 comments:

junkfood said...

noris.. kau nak pegi UK?

Oyis said...

insya Allah. nk sambung belajar... huhu... dah tua2 pon blaja x abish2 lg...