Tuesday, October 11, 2011

Cuti Dua Hari

Dua hari ni Aisyah punya sekolah cuti. So dgn otomatiknya, dgn haku2 skali bercuti drpd lab ngeh ngeh.. Tapi buat2 busy jg lah kat umah, konon2 fill up segala mala borg progress report, ada 3 jenis - hok KPT, hok U*M, hok UoP. Padahal intipati nya samaaaa je, tp nak masing2 nak gak buat borg masing2, sudahnya 3 kali isi...


Tapi 2 hari ni diisi dgn penuh berhemah. Selain isi borg, dpt la merasa jd housewife sepenuh masa kejap. Bgn pagi, kemas rumah, mandikan anak, masak tghari, teman anak tgk TV, main puzzle, basuh baju, sidai baju, lipat baju, cuci jamban. Ni rasa nak berenti keja ni hehe. Mmg keja non-stop, tp stress-free. Nasib baik lah dah jumpa SV last week kan, kalo x guilty gile duk umah ni.


Oh ye, dgn penuh gaya middle-class mom, aku gi attend playdate ngan Li*a, emak kpd kawan Aisyah di nursery, nama anak dia J*mie. Li*a ni aku dah pernah citer dulu, omputih British yg pernah berkahwin dan menetap di Indonesia, tp skang dah balik ke UK. So dia suka kalo anak dia bole maintain berbahasa and aku pon suka jg lah menerima org mcm dia yg dah faham cara gaya org kita. X kekok masuk umah bukak kasut apa semua kan. Even kalo txt sms ngan dia pon aku ngetext kot Indo lg ko. Siap sblm pegi tu aku nonton dulu episod 'Anakku Bukan Anakku' telenovela Indo tu di Youtube, sampai laki aku balik umah lunch tu perli2, "Wah baru x gi lab sehari dah pandai tgk citer Indon kat Youtube?" Kena la prektis sket2 kan 'Mobil, celana, sepatu, ..' cair dah haha... Harus la Hubs tu jeles kan, selama ni dia la King of Movies masa aku gi lab, tp sejak dah keja 9 jam sehari ni, hah tau xde masa nak tgk movie dah ngeh ngeh..


Anyways, x sempat plak nak amik gmbr nak diorg. Nak wat camne, lps lepak dalam umah, gi plak park. Faham2 je lah, budak2 ni berlarian ke sana ke mari, dgn aku nak nyembang dgn Li*a lg, x teringat langsung. Nanti la ada peluang lain2 kali aku cuba ingat utk snap sket gmbr utk kenang2an.


Ptgnya sket gi H&M redeem gift card bernilai 5 pound. Lps la beli winter hat satu utk Aisyah. Dia suka betul, sbb ada gmbr Mickey Mouse besar kemain kat dpn. Bole la matching ngan beg sekolah dia dah tu. Yg bestnya, gift voucher tu dpt sbb beli gloves dia kat H&M jgk, last week. Harga gloves baru 6 pound, tp dah voucher almost the same price hihihi. Jimatttsss... Alhamdulillah. Mmg dah sejuk dah skang, dlm 15C gitu. Belom la perlu lg winter hat semua, tp dah beli siap2 la, British weather ni u never know. Baru last week gi Cawsand Bay tu 30C, skang dah half that temperature. Tu yg byk jg org jatuh sakit lately, sejuk mengejut.


Tu cerita smlm. Cerita hari ni, pg td gi sekolah Aisyah, ada diskusi psl laporan kemajuan dia spjg start nursery ni. Aku buat entry khas utk yg tu ek nanti. Selesai meeting tu, aku sambung balik masak sket2 sbb tghari aku ada invite geng hawa utk berkumpul kat umah aku hehe. Saja je, suka2. Kenapa wat all-girls aje? Sbb Hubs keja and x de kat umah, so aku pon mula la nak berparty. Mentang lah aku x leh wat kerja, abis semua org lain aku x kasi buat kerja sama *evil*.


It was me, Aisyah, Kak Mazni, Shue and Nadya at the get-together, we were missing one person - Kam, ibunda nya Irshad - bcoz she had the flu. I cooked spaghetti Quornballs, garlic bread, salad, bakar mini cheese & onion pasties and apple pie. Western habis, sbb mostly semua benda pon istant! Cheater sungguh.. Shue plak bawak Apple Crumble with Custard (Aisyah suka sgt!), and K Mazni bawak Murtabak. Overall I think it was great, ada la chance nak catch up with each other. Mcm la ramai sgt pon kat Plymouth ni, tp with the exception of Nadya, semua org pon dah final year, so peluang nak hangout agak limited.


Ok pics adalah self-explanatory. The spread of food, the people, and gmbr last tu Aisyah yg tangkap, four of us, dua drpd nya headless, opsss.. tp ok la jg, xde kepala langsung drpd aku ni ha? Nmpk lubang idung besau ya amat pastu dagu plak berlapis2 mcm scalloped curtain...



3 comments:

isabelle said...

when u cuka citer pasal winter, i jadi super-envy.
ishh... nampak gaya kali ni x dpt jejak UK lagi

ayin MM said...

woowwww!! bestnyer..

Oyis said...

isabelle: awat nya? tp mmg u x aim UK pon kan?

k ayin: apa yg best tu kak ayin? hehe