Wednesday, July 28, 2010

Taking A Break from the Barcelona Trip Entry...

And instead, tulis what's interesting today...

Today aku gi buat sneak preview ke studio yg menempat gamelan ensemble yg tiba smlm drpd Bali. Looks like officially, this coming academic term in September, kelas Gamelan ni akan berjalan, dan aku adalah antara org yg excited dgn prospek ini. Altho aku punya background hanya lah limited kepada Gamelan Malaysia (Terengganu / Pahang), tp mmg teruja nak belajar Gamelan Bali plak. Laju tuh cara diorg main berbanding gamelan tempat kita yg adalah sgt solemn. Oh well, at least buat masa ni lecturer dia adalah sgt teruja dah ada seorg bakal student dia yg komited, dan pada aku plak, walau pon aku adalah x pandai main lg, at least antara ramai2 tu aku tahu la alat apa main dgn apa dan apa itu 'damping', hehe... Jgn risau, only 2 hours a week aje kelas dia. Kalo dah terror nanti team akan main masa konvo, kata lecturer tu, for the 1st time ever kat UoP diiringi lagu gamelan. Bangga ooo... konvo kat UK lagu gamelan jgk yg mengiringi, mcm kat Msia :) Pastu siap order ngan costume lagu, gempaks ooo.. Anyways, jangka masa pendek ni diorg akan plan something for the upcoming music festival in February 2011 kot. How exciting!

Ni gmbr2 aku and lab mate aku Al messing around ala2 buat test drive. Al went a step further pakai headgear.








Okay entry Barcelona akan disambung after this. Sanggup postpone entry BCN tuh hehehe...


2 comments:

Az Azrinudin Alidin said...

BCN tu ape? BCL aku tauuu..

Oyis said...

azri:
BCN = barcelona. sorry, aku guna short form aje. BCL tu apa?