Friday, April 4, 2008

Friday Shopping Spree

Waktu lunch td my Mom picked me up from work. Memandangkan ari ni hari Jumaat, lunch break adalah lama n kitaorg nak gi shopping brg baby dekat keday baby Manjaku Bangi sbb esok dah last day sales.

It turns out we weren't the only ones with the bright idea. I'm guessing half of all pregnant government servants across the Bangi/Serdang/Kajang/Putrajaya niche had the same plan. So bermula la adegan beli membeli yg ala2 Supermarket Sweep. Nasib baik x de tarik menarik. Cuma ada juga aku rasa nak dart an evil eye dekat org2 yg perut dia agak kempis lagi (probably baru aje 2, 3 months), yg sama2 mengimarahkan lg kedai tu. Pada aku la, byk lg masa org ni nak shopping, bg la laluan kat org yg lebih 'senior'! (in terms of gestational age la kan).

Brg2 yg aku x jumpa masa shopping kat OU tu byk juga la ada kat sini, cuma a bit frustrating to see that baju2 baby from newborne to 3 months sudah almost cleaned out from the shelf. Yg ada 3-6 months, and also 6 -12 months. They looked a bit huge for Baby, so I didn't get any. Oh well...

Sesudah shopping, tahu2 dah pkl 2.30 ptg. Pkl 3 ada mesy Jab, semayang pon belum lg. So kitaorg sped up balik opis, semayang and made in just a little after the meeting had started. Heheh... malu nye kalo org tahu masuk meeting lambat sbb shopping brg baby :P

Mlm ni aku kuarkan balik semua brg2 yg aku beli kat OU n ptg td. Susun2 semula. Mcm x puas tgk brg2 ni. Lg adegan aku senyum songsorg.... Nanti la tunggu dah 30 weeks plus aku start basuh la semua baju2 baby nih. Semua bakal ibu cam ni ke ha? Harapnya bukan la aku sorg yg pelik begini hihi...

No comments: