Tuesday, April 10, 2012

Three Seasons In A Day

This April sees macam2 weather. Ada yg mcm summer-like, spring-like, and now mcm winter pon ada. Walau pon Plymouth ni jrg snow, tp td we were blessed with hujan batu selebat2nya mcm hujan di Msia. And bukan sahaja satu kali, tetapi TIGA kali plak tu hari ni sahaja (yg aku tau la, mungkin lebih kalo dah dlm umah x perasan tu kan). 


Yg sebenarnya, aku and Aisyah kuar td. Asal nya cuaca dia terang benderang, cerahhh... skali dah kuar x sampai 10 minit, terus hujan . Then dlm 20 minit cerah balik, sampai rasa nak bukak jacket dah sbb bahang matahari. Masa tgh syok2 pilih brg dlm kedai, Hubs called tanya kat mana, aku kata dlm kedai. Dia kata stay je lah dlm kedai lama2 sket, sbb kat luar hujan batu lebat sampai gerun dia tgk (from his office's window). So kat situ aku dah ter-missed la kan.


Elok kuar kedai, hujan batu dah berenti. Matahari pon kuar balik. Aku ngan Aisyah pon menapak gi opis Kak Mazni nak pass birthday present beliau. On the way balik tu hujan batu lg sekali. Kali ni mmg aku main hujan la, sengaja. Aisyah sampai takut2 terjerit2, pastu terus masuk dlm stroller bungkus plastik x kuar2 hehe. Langsung kena basuh jeans aku tu sbb basah hehehe...


Sbb cuaca sejuk panas, sejuk panas, ais ada yg dah cair bila nak amik gmbr. Cuma ada sesetengah patch aje yg berlonggok2, i.e. from the gutter ke, so bila jumpa je, kitaorg (me and Aisyah) buat pe'el jakun dan mula la nak posing x tentu hala kan. So inilah dia aksi2 keterujaan kami hehehe...















No comments: