Monday, December 12, 2011

Wind of Plymouth



Ptg ni x gi lab. Angin terlalu kuat disertai hujan lebat2. Sbg kenang2an di masa dpn, aku copy paste weather forecast hari ni drpd laman web BBC Weather. Tu diaa... 40 mph angin nya (~64 km/jam). Padan lah bergegar tingkap rumah aku ni, berderu2 angin dan hujan menerpa tingkap drpd luar.


Usually rutin aku skang ialah gi lab bila Aisyah gi nursery (9 am - 3 pm). Memandangkan Hubs keja full-time now, I am the one who picks Aisyah up at 3 pm. So masa ni biasa nya aku akan layan2 dia, bg snack, dan borak2. Around 4 pm, if she gets tired, I put her down for a nap, or a little 'quite time' , where I would cook dinner. Around 5-ish Hubs balik, and dinner is usually ready by then (feeling2 isteri mithali dan solehah gitu). We then have our dinner together, before I quickly get ready to go to lab again, until late.


This usually works fine, but tonight the wind and rain was just too much, don't want to risk my health by being exposed to the harsh elements, so duk umah aje. Hari2 lain biasa nya aku bawak balik buku catatan dan stuff I needed to do work with, berat2 kendong tp x bukak2 buku/keja nya when I'm at home. Suddenly hari ni I felt that it was too heavy so tinggal aje lah kat lab, kejap lg nak dtg balik, dan2 hari ni la off all days x pegi lab semula. Hmmm... makna nya, masa utk blogging la kan hehe (x leh blah punya excuse).


Oh, Alhamdulillah aku skang ada kawan baru, budak pompuan Iraq drpd lab depan (Signals and Communication), yg slalu lepak sampai larut mlm, so x la aku takut sgt nak stay back. Selagi lampu lab dia on, aku pon rasa happy sket buat keja sorg2 dlm lab kuheh kuheh. Kalo kena berjalan di waktu mlm dlm hujan, adalah lebih kurg mcm gmbr kat bwh ni. Konon nak snapped gmbr rintik2 hujan di bawah tiang lampu, tp kamera from phone ajor, so quality adalah very masam. Ok tu je short entry sejuk2 ni...




3 comments:

Nida said...

Agaknya sekarang ni satu dunia ke dilanda angin kuat. Kat tempat akak ni dah dua hari angin menderu terlalu kuat.. bunyi pun amat menakutkan... Dikatakan seminggu keadaan begini.

isabelle said...

angin kuat xpe.
jangan u yg naik hangin.hehehe.

*acecece..kemain lagi i nasihatkan org

Oyis said...

k nida: oh satu dunia ke? tp angin mmg kuat. td siap kena lari lawan angin (put more force into int). kalo jln melenggang mcm biasa mmg kena tolak ke blkg semula

Is: Alhamdulillah, angin yg mengganas so far yg kat luar je. angin pus2 xde lg hehe