Wednesday, June 24, 2009

Aisyah Pandai Ajak Gi Park

Hubs ada minat baru skrg, yakni ...



Bermain Golf.






Ye, aku pon terperanjat, sbb dulu2 x pernah plak dia menzahirkan minat yg sebegitu rupa semasa kat Msia. Masa ayah aku sibuk bermain golf x pernah plak Hubs tunjuk interest. Tup2 kat Plymouth plak dia develop minat tu. Mungkin sbb dia dah tua hehe... Ala, kata dia, pegang batang golf ni teringat zaman kegemilangan dia main hoki masa sekolah menengah and universiti. Org dah naik sheikh la tu ... Tp sebenarnya, kat UK ni, sapa2 pon bole main golf. X perlu ada imej ekslusif mcm kat Msia, so less intimidating la kot.

Sbg isteri yg memahami, aku support la minat dia tu. Dah la sket je peluang dia nak bersosial kan, day in day out, jaga Aisyah, so of course la time dia minta pass baton kejap sbb ada geng sekepala ajak main, aku mengalah la kan (cheh cheh..).




Ok yg sbnarnya aku dan Aisyah pon duduk la tggu kat taman permainan kanak2 kat luar golf course 9 lubang itu. X tahu la plak selama ni yg di Plymouth ni ada golf course. Harga GBP 3.50 per head skali main. Mujur la 9-hole shj, kalo 18, pengsan la aku menunggu kat luar.

Pengsan tu bkn apa, tp penat mengejarkan cik Aisyah. Walaupon dia masih lom pandai berjalan tanpa sokongan, tp jgn main2, dia dah x mahu duk dlm stroller, malahan dia yg tolak stroller. Maka ke hulu ke hilir la aku ngikut haluan dia, di bawah mentari plak tu. Suka sgt dia! X tahu penat nih... Biar la kulit dah hangus dah pon. Ngan ibu2 skali ikut jd 'tanned'. Kalo jd golden brown x pe gak, ni jd mcm mocha terlebih kopi :P




Lps seketika, aku bentang tikar, ajak dia mkn roti dgn crisps dekat bawah pokok. Dia punya excited sampai nak bg BF pon x mahu, walhal x dpt sejak aku left for school pg td. Toleh sana, toleh sini. Elok sudah je piknik tu, dia cpt2 tarik tgn aku, tunjuk kat stroller lg. Oh, x puas main tolak stroller lg rupanya. Maka ikut la keinginan dia tu. Kira exercize bole x?

And then aku ajak Aisyah naik buai, naik slides, naik ntah apa2 alat lg dlm playground tu. Dia paling suka panjat tangga nak ke slides tu la. X give-up2. Lps naik, turun, naik, turun. Aku yg risau sbb budak2 besar pon ramai kat situ, tp Aisyah mcm x heran. Dia ala2 feeling yg dia sebaya gitu hehe.





Selepas dekat 90 minit, maka bersurai la permainan golf kaum adam itu td. Aku time tu dah capek, tp ada budak tu siap meraung2 x nak balik, konon x puas main. Hai la, mana budak2 dpt energy ni yeh? Makan cam sket, tp energizer bunny sungguh.

Energizer ke, Duracell ke, tau2 naik kereta dah tertido ada org tu. Hihi... Comel sungguh... Sampai angkat ke dlm umah pon x sedar. Penat sgt la tu!




Ikut kata Hubs, Aisyah skang, asal ptg aje, mula la amik kasut dia suruh Hubs pakai kan. Dah pandai ajak keluar gi park!


No comments: