Thursday, June 12, 2008

We've Decided...

Hari ni sepatutnya ada appointment ngan Hosp Serdang, tp aku x gi. Looks like we've finally come to a conclusion as far as nak bersalin kat mana is concerned. I didn't go to work either. I wanted to stay at home, all relaxed and away from distractions. Also, kalo kat umah senang sket nak buat amal ibadat lebih sket kan, and kurang sket dosa kot, x perlu berckp byk2 ngan sesapa especially benda2 yg x berfaedah atau tiba2 kang terngumpat org ke. To prepare physically, mentally and spiritually la, kata org.

I don't know if tomorrow is IT, but yg nyata mmg ada check up la ngan HPAN. Apa2 pon, tggu kata Dr esok la.

I got on the phone with K Ti td, my ex-room mate yg sama2 tgh tggu hari utk deliver baby. K Ti dah balik Klate rupanya. It was fun talking to someone who is going through the same thing as you are. Mmg simptom2 hujung pregnancy ni sama je lebih kurg. Knowing that other women who are going through the same thing as I am, feel the same about way about labour and delivery (nervous, scared) makes me feel kinda normal, and somewhat put me at ease, if only a little bit.

Tghari td mak aku masakkan lauk simple je, ikan bilis goreng ngan telur masak kicap, tp aku mkn siap tambah 3 kali hehe. Ni dah pkl 7 p.m., tp aku dah lapar balik. Huhu... cam ne la agaknya nnt kalo dlm pantang tu. X leh mkn itu, x leh mkn ini... mau kebulur aku nnt...

Ingat mlm ni plan nak gi Alamanda. Konon nak mkn la apa2 yg besh sblm before confinement starts (ice cream Baskin Robbins springs into mind). Also nak window shopping, my last ditch of effort to get Baby down to where s/he is supposed to be. Org kata, berjln byk2 di akhir2 pregnancy ni nnt memudahkan bersalin. Spjg minggu ni sbnarnya aku mmg dah berjln2 dah pon after office hour, sambil tunggu Hubs. Berjalan mundar mandir kat central parking tu, rasa cam org baru blaja bwk keta la plak. Pusing2 x de tujuan. Smlm aku try jln hingga ke Fakulti Bahasa dari fakulti aku, tp lps sekerat jln aku patah balik, sbb byk sgt org who gave me really odd looks. Rasanya aku telah membuatkan mereka semua freaked out kot. Ye la, an image of an awfully pregnant woman walking by the sidewalk kat Msia ni bkn la sesuatu yg familiar. I swear, ramai yg memperlahankan kenderaan masing2 tgk aku. Bkn sbb nak ngorat (duh!), tp aku jamin la, kalo aku berenti jln n duduk mencangkung ke kat tepi, memang konfem ada keta berenti la nak bwk aku gi spital. So, masih ada ramai rakyat Malaysia kita yg prihatin, Alhamdulillah...

Anyway, that's all for now. Doakan keselamatan aku n Baby yeh? I'll keep everyone posted soon.

5 comments:

Nabil said...

Good luck noris ^_^
Tawakal pada Allah...:)

Oyis said...

Terima kasih.

Nabil said...

eh btw...nak bersalin kat an nur ke ni? nnt kalo baby dah slmt lahir...sms la kite ^_^

yzmahoney said...

nk jalan g fakulti bahasa.. ish ish ish.. klu kite jd pemandu awam pon kite akan berhenti kat awak offer u a ride.. hehehe

Oyis said...

nabil:
a ah, kat hosp an-nur. insya Allah kita sms :)

yzma:
bagus yeh pemandu2 kat msia ni... patut la depa tgk terperanjat satu mcm!