Saturday, February 9, 2008

Sepanjang Cuti Raya Cina

The remaining of the week cam x de prekembangan terbaru sgt. Mostly bcoz tgh cuti raya Cina. But one thing la, this week, I received the offer letter from University of Sheffield, so tgh cpt2 isi borang CB one more time, atas nasihat my Dean.

Also, I kept bugging potential SV dekat University of Canterbury, NZ utk balas e-mel aku. Ntah kenapa dlm 2,3 hari ni bila kita nak cpt, dia x jawab. X tau sama ada dia tgh out station ke mmg x nak layan aku. Itu hari beriya2 discussed potential project using Gamelan. Hebat tu, UoC, ada Gamelan team. Tp setakat yg aku survey2 web dia, aku yakin diaorg pakai Gamelan Bali / Jawa, dan bkn nya Gamelan Terengganu yang pentatonic scale spt yg aku biasa main tu.

Anyway, reply UoC sblm ni dah jauh lebih better drpd University of Waikato, NZ yg menyepi tanpa berita. Cheh, konon ada MOU dgn Fakulti aku, tp bole dia buat derkkk... plak bila application masuk. Huh.

Bertukar topik sket. On Saturday aku gi kenduri member aku yg merupakan Mantan Timbalan Presiden 1, Majlis Tertinggi Mahasiswa Kolej 14 dulu. Terkenang zaman muda dolu2... huh syahdu....

Janji nak gi ngan Sake n wife, tp diaorg lmbt by one hour so kitaorg bertolak dulu keh keh keh. Tp agaknya Sake ni tahu jln shortcut, x pon dia speed giler2 sbb bila sampai kat Klang tu, lebih kurg sama aje waktu nye. Maka naik lah kami berempat (ke berenam? sbb masing2 tgh pregnant time tuh) ke atas dewan tempat majlis meraikan mempelai itu diadakan.

Ada amik gambar ngan pasangan pengantin tp dekat PC lg satu. Asyik la alasan malas kan. Nanti la bila aku rajin aku edit kan semula entry ni n masukkan gmbr kitaorg. Sake kata perut aku yg baru 5 bulan itu dah lebih kurg sama ngan wife dia yg tgh tggu hari. Ye ke? Psl aku pendek n berisi kot nmpk cam tu?

Ok to my friend yg kawen tu, Selamat Pengantin Baru, Semoga Bahagia Hingga ke Akhir Hayat!

No comments: