Saturday, February 23, 2008

5th Clinic Visit

Tadi pegi check up ngan Dr Sy. Dah masuk Week 21+ dah aku, Alhamdulillah...

Berat aku, spt biasa, naik another 2 kg, jadinya dah 69.5 kg. BP 110/74. Lain2 semua OK, xde gula dalam air kencing, Fetal heart rate pon OK. Syukur...

Aku dah tahu in advance dah yg aku kena injek Tetanus 1st Dose hari ni. Mmg agak berdebar2 jugak, almaklumlah, siapa suka kena cucuk ngan picagari ni. Paling x best ialah bila Dr Sy godek2 syringe tu, bunyi dia kuar dari plastik tu huh menyeramkan. But again, dgn skill dia yg sgt wonderful tu, aku hardly rasa apa2. Terror sungguh dr Sy bermain ngan jarum ni. Respek ahh...

Aku anticipated some sort of side effect la, demam ke, lenguh ke.. tp Alhamdulillah x de. Yg aku baca kat net ada extreme cases pompuan yg demam, plus ada jugak yg kata sakit sampai x leh angkat lengan or x leh tidur mengiring. Mungkin itu utk extreme cases la kot. Semua org bertindak balas secara lain.

Yg agak ralat sket ialah, bila dah kena cucuk tu, ingatkan dpt la terubat jiwa ngan tgk ultrasound Baby. Rupa2nya Dr Sy kata x yah la, sbb there's nothing to see around this time. Placenta pon dia syak x naik lagi, so what's the point. Huhu... sedihnya aku... sebenarnya ultrasound tu la the highlight of each visit. Mujur la at this point aku dah boleh rasa Baby punya pergerakan, so itu aje la reassurance aku. Kalo x mau jadi basket case aku...

Oh well, until the next visit... got one more tetanus shot to look forward to...

No comments: