Saturday, February 5, 2011

Hot Bun Out of The Oven - My Nephew

Seperti biasa, weekend aku kalo online mata melilau2 jgk tgk kalo2 parents aku online, leh chat / video conference. Usually, kalo aku on dlm pkl 10 pg time UK, diorg mesti online punya lah, tertunggu2 nak chat ngan Aisyah. Hairan nya, pg td xde plak. 'Ah, mungkin ke kenduri agaknya, x pon Ayah ada kerja outstation yg aku x tau kot yg off handfon tuh', aku agak2 sendiri. X puas hati, aku called my mom's mobile plak.

Dgr org angkat di hujung talian, pastu dgr my mom ckp, 'Kejap, kejap'. Ingat kan apa, rupa nya tiba2 lps tu terdgr suara baby merengek2 in the background. Oh, anak sedara aku yg baru dah lahir!!! Baru je keluar operation theatre, masih panas2 lg, bak roti bun lembut gebu yg betul2 baru keluar drpd oven hhiihiih. Alhamdulillah semua selamat.... 4.1 kg u olss...! Kusss semangat, pecah record Aisyah 3.8kg dulu... :)

Congratulations to my brother and wife on the arrival of their new bundle of joy. Aisyah skang dah ada sepupu belah Mummy la, sebelum ni sepupu belah Ayah aje. Seronot nya kalo dpt berada di Msia, dah tentu dpt kelek2 and timang2 anak buah baru, especially since they have planned to 'berpantang' at my mom's.

Apapon, ni lah antara pengorbanan buat PhD di luar negara. Nak balik bkn senang, bukan murah. Cuma dpt kirim tahniah dan doa aje dari kejauhan. Syukur lah ada internet, kalo zaman my parents kat US dulu in the 80s, aduhai... sebulan lg baru dpt tgk gmbr agaknya.

My two brothers. The one in black is the proud father, sorg lg tu proud uncle heheh



Azan


Proud Grandma (Nek Mummy, as Aisyah calls her)









4 comments:

Mama Zharfan said...

comel nya tajuk entry ni hehe
congrats on the arrival of ur newborn nephew..me pun..my nephew born before raya last year--lg 2 bln ler baru me dpt tgk--dh nak dekat sthn baru ler boleh pegang--setakat tgk dlm pic jer so far heheh

Oyis said...

mamazharfan:
gitu la adatnya dah duk jauh ni kan. geram and berkobar2 rasa nak pegang anak sedara baru ni huhu

Nida n' Hanafi said...

salam Oyis..

Suka lihat baby.. comel-comel belaka...

Tahniah buat yang melahirkan.. :)

Oyis said...

thanks k nida. mmg baby2 ni comel semua. geram rasanya!