Friday, November 16, 2007

It's Puke Fest

I must have some kind of fascination with puke la, coz ari ni pon nak citer psl puke lg. Ah... these are the things that makes a pregnancy special...

Aku skang mmg kali naik keta aje dah x tahan, mmg nak rasa muntah. Bukak air con salah, x bukak lg salah. Even dok kat opis pon, kejap2 kena kuar dari bilik aircon tu, sbb mula la rasa mual, loya, semua ada. Selera nak mkn pon x de. Kdg aku amik lauk ikan kering ngan kuah je. Yg tu je bole telan, yg kari2 ke, asam pedas, masak merah ke, semuanya buat aku nak terbelahak je.

It got even worst la utk mkn mlm. Selalu gak aku tido x mkn, sbb mmg lepas muntah maghribnya tu, dah x de tenaga nak turun makan and x de selera nak tgk nasi. Hari ni hari Jumaat, ada pasar mlm, so Hubs ajak aku beli terus la mkn mlm.

Tgk itu, tgk ini, semua x selera. Last2 aku beli Kebab. Balik umah aku terus mkn, kononnya nak mkn sblm rasa nak termuntah tu dtg. Bijak... bijak... cumanya, perasaan loya tu tetap dtg maghrib nya tu, dan aku tetap muntah. Masalahnya, this time aku x ready, maka termuntah la dlm sink instead of the toilet bowl. Kuar abis ketulan2 daging kebab td. Lebih teruk lg, sbb daging2 tu quite chunky, nyaris tersumbat sinki tu. Terpaksa la aku korek balik n kaut daging2 tu guna tgn. Waaaa... geli weh... who would've guessed kebab ni sungguh berminyak. Abis tangan aku kiri kanan berminyak. Dah la aku x larat nak berdiri, kena cuci sinki lak tu...

Tobat aku x nak makan kebab lagi ... at least sampai this mental image is out of my head la..

Susah eh nak jd mak org? Oleh itu, jangan la derhaka pada ibu kita. I have a new found appreciation utk semua mereka yg bergelar ibu. Tabik aaahhh... especially yg alahan teruk2 sampai masuk wad semua. Aku ni kira average je. Tp semua ni aku terima ngan redha n hati terbuka. Asal semua sihat n selamat sudah... amin

No comments: