Wednesday, October 31, 2007

1st Clinic Visit

Tghari td gi Klinik Penawar utk buat confirmation tentang pregnancy ni. Ye la, itu ari gi klinik kat Bangi ni pon inconclusive, yg dpt positif HPT tu pon test sendiri. Anyway, aku gi ngan Hubs waktu lunch, rupanya Dr tgh mkn. X pe la, kitaorg tggu la lama sket, tp konfem 1st patient la lps lunch nnt.

Decision utk gi klinik ni adalah drpd saranan K Awien. K Awien ni akak dekat opis aku, yg tg pregnant 2 bulan cam tuh. Kira pregnant buddy aku la ni. Dia la yg rekomen. K Awien pon pernah miscarried gak dulu, lebih kurg waktu sama ngan aku thn lps. Rupa2nye bole wat checkup kat klinik biasa, x yah gi Klinik Kesihatan, cuma kena bukak buku merah cam biasa and provided yg both mother n baby tiada complication la. Ok, that's good news, coz aku malas nak beratur lama2 kat Klinik Kesihatan. Pulak tu aku fobia dah, sbb nnt mengingatkan aku pd time2 yg x best dulu. Aku ni nak kata superstitous tu x tahu la, tp lebih tepatnya trauma kot. That's what a m/c can do to you.

Dlm pkl 2 cam tu Dr masuk. For the first time aku dpt Dr laki utk hal2 berkait ngan pregnancy. Meh aku panggil Dr ni Dr Sy je la. 1st impression aku, Dr Sy ni best. Byk soalan2 aku dia layan. In fact, dia wat aku n Hubs rasa sgt2 selesa. Paling best la, ialah dia punya positive approach. Dia mmg nasihatkan aku supaya jgn fikir yg bukan2, although it's very natural for someone with my history to feel insecure, but it's important to keep thinking positive thoughts. And he scores a few extra points bila dia ckp aku still young, chewah, so there's no reason aku perlu risau tentang this pregnancy. Lepas dekat 1/2 jam ngan dia, dan siap amik obimine kitaorg pon bergerak keluar la dari klinik tu. Dr Sy suh dtg lg next week, nak amik darah etc, kata dia.

So, dgn itu, confirm la aku 5 minggu pregnant. Alhamdulillah...

No comments: