Sunday, March 23, 2008

Ke UK EduFair

Baru balik dari UK EduFair. Sebenarnya, tiap2 kali ada fair ni pon aku pegi, cuma x pernah la plak terasa yakin akan ada peluang suatu hari nnt nak wat PhD kat UK ni, setakat amik2 brochure je la. Last time dtg ngan En Am and K Fatma dari Fakulti Engineering, member Hubs. Kitaorg nyk goofed around itu ari. Tp kali ni dia x ikut. Katanya dia tgh apply ke Japan sana. Ada sket problem ngan CB application dia, aku x pasti apa, but I hope he gets the scholarship too in the end. He deserves it.

Anyway, this time, me n Hubs were on a mission. Mmg dah x nyinggah ke booth2 lain selain Plymouth U dah. Org yg jaga booth tu org sama mcm last time aku dtg, siap dia pon cam aku lg. Hehe segan plak, but at least dia tahu la aku bersungguh. Plus, this time aku bgtau la scholarship aku in process, tgh tggu official letter je. Lg dia warmed up kat kitaorg. Mcm2 aku tanya, pasal research, pasal Uni atmosphere, living environment, possibility of Hubs wat Master kat sana, etc, etc. Ada gak la dlm 35 minit tu layan aku sorg je. Aku rasa bersalah gak lama2 steal perhatian org tu, tp Hubs kata biar la, kita dah almost confirmed customer dah ni, org lain baru nak usha, so logik la dia layan kita lebih. Konon mcm duit dah nak bertukar tgn la kan, kalo dlm deal business nih. Org lain tu baru nak survey2 je. Ye ke mcm tu? So aku wat bodo je la walau pon org dah queue kat belakang, kebanyakan nya mcm potential undergrad la.

Lps tu kitaorg attack British Council nya booth plak, tanya psl visa etc. Leceh la jugak prosedur dia, tp apa bole buat. Suka x suka kena settlekan juga.
And then kitaorg pusing2 KLCC. Aku x larat sgt nak jln byk, so berjln la slow2 pas tu rehat kat bangku. Tgh ada pameran F1 kat tgh tu. Tiba2 ternampak Azree Shahrel sekeluarga. Rupanya diaorg pon dari EduFair juga. Mamat ni dapat gi Cambridge, cuma lambat plak dia menyetelkan hal CB dia atas alasan keluarga. Mmg bila difikirkan balik, family byk kena berkorban kalo partner dpt sambung blaja mana2. It's not always fun and game. Byk yg kena sacrifice.

Lps mkn ptg tu kitaorg pon balik la umah, sbb kedai2 brgan ibu n anak adalah bapak mahal di sini :(

No comments: